Home  Cultuur  CultuurZeist

CultuurZeist

logo Cultuur ZeistCultuurZeist organiseert culturele evenementen voor Zeist en omgeving. Alle vormen van kunst komen aan bod: dans, zang, toneel, beeldende kunst, literatuur, fotografie, vertellingen. De toegang is gratis.
CultuurZeist is een stichting ván en dóór vrijwilligers: www.cultuurzeist.nl

Het programma omvat onder andere veel jaarlijks terugkerende evenementen, die heel populair zijn.
Cultuur zeistOm er een paar te noemen:

• Tijdens de Walk Art Markt tonen, demonstreren en verkopen standhouders hun zelfgemaakte kunst en kunstnijverheid: schilderijen, keramiek, tekeningen, textiele vormgeving, kaarsen, glas, metaal, hout en nog veel meer. Alleen al de ambiance van het prachtig opgeknapte Walkartpark nodigt uit tot een bezoek.
  • Hotel Theater Figi en CultuurZeist verzorgen samen per jaar 5 optredens van JongTalent. Dit biedt jonge musici en kleinkunstenaars de gelegenheid podiumervaring op te doen. Voor een optreden betaalt u een zeer bescheiden vergoeding.
  • Tijdens de Kunstroute Zeist maakt u op een gezellige en laagdrempelige manier kennis met de vele kunstenaars die Zeist en omgeving rijk is. De rondgang langs hun ateliers biedt u een bijzondere kans meer te weten over hun kunstwerken en misschien zelfs kunst aan te kopen.
  • In Wereldwijd Vertelcafé Zeist komen verhalenvertellers en luisteraars bij elkaar om te genieten van deze oeroude culturele uiting met zo’n 6 verhalen per avond. Kleinschalig en intiem, gelardeerd met muzikale intermezzo’s en soms dans.