Home  Sociëteit  Agenda  Activiteit voor leden: Ga mee naar het Nationaal Militair Museum!

Meld u aan voor dit evenement

10 nov zondag • 2024

Activiteit voor leden: Ga mee naar het Nationaal Militair Museum!

Op zondag 10 november organiseert de Vereniging Bosch & Duin e.o. een bezoek aan het Nationaal Militair Museum, gelegen op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Wellicht kent u het museum, maar wij hebben een speciale rondleiding geboekt met aandacht voor de geschiedenis van de vliegbasis. Na afloop is er een gezamenlijke borrel in het restaurant. We hebben een beperkt aantal plekken, dus meld je snel aan!

Nationaal Militair Museum
In het Nationaal Militair Museum (NMM) wordt op een indrukwekkende manier de geschiedenis van Nederland en haar krijgsmacht weergegeven. In dit interactieve museum komen verleden, heden en toekomst tot leven.
Op de plek waar in 1913 de Luchtvaartafdeling van de Koninklijke Landmacht werd opgericht staat nu meer dan 100 jaar later het Nationaal Militair Museum. In de grote hal, het Arsenaal, zijn alle topstukken uit de Nederlandse militaire luchtvaartgeschiedenis verzameld. Zoals kanonnen, tanks, vliegtuigen en nog veel meer.
Bij de rondleiding loopt u met de gids door het Arsenaal van het museum. De gids vertelt feiten, achtergronden en anekdotes over de museumstukken met speciaal aandacht voor de geschiedenis van de vliegbasis Soesterberg.

Aanmelden
U kunt zich voor deze activiteit aanmelden t/m 25 oktober via het aanmeldvak hierboven.
De rondleiding en de borrel worden door de Vereniging Bosch & Duin aangeboden, de entree (19,50 euro per persoon) betaalt u zelf aan de kassa. Bent u in het bezit van een Museumjaarkaart, een Defensiepas/veteranenpas of VriendenLoterij VIP-kaart, dan is de toegang gratis.
Deelname is voor leden van de Vereniging Bosch & Duin, van 18 jaar en ouder. Na de aanmelding ontvangt u een bevestiging en enkele dagen voor het bezoek sturen we een bericht aan alle deelnemers.

Programma
We verzamelen om 13.30 uur bij de hoofdingang en gaan gezamenlijk naar binnen. De rondleiding start om 14.00 uur en duurt tot 15.30 uur. U heeft daarna nog enige tijd om zelf rond te kijken. De borrel is in het restaurant is van 16.15 tot 17.00 uur.

Adres:
Verlengde Paltzerweg 1, 3768 MX Soest
Op de fiets kunt u het museum makkelijk bereiken via de ingang aan de Hertenlaan 12 in Den Dolder. Langs de shelters en de voormalige landingsbaan komt u bij de hoofdingang van het Nationaal Militair Museum.
Kijk voor meer informatie op https://www.nmm.nl/nl/

NMM ingang